27. - 30. aprill – Hamburg

Hamburg

Neljapäeval sõitsime Uelzenist Hamburgi. Kuna ööbisime üksteisest üsna eraldi, leppisime kokku, et selle linna avastamine toimub nii, nagu igaüks soovib.

Reedel avastasime linna eraldi. Külastasime muuseume, jalutasime Elbe jõe ääres ja nautisime linnavaateid.

Laupäeval kohtus osa meist Saksamaal elavate sugulastega. Teised võtsid ette sõidu Lübeckisse. Lübeck oli väga armas Tartu sarnane Hansalinn. Liisi tehtud eeltöö kohaselt pidavat see olema seitsme torni linn. Võtsime plaani need üles otsida. Tuleb tõdeda, et see plaan luhtus kiiresti. Torne oli selles linnas oluliselt rohkem. Ilmselt oli mõeldud viie peamise kiriku seitset torni. Nii otsustasimegi, et ei keskendu tornide jahtimisele, vaid jalutasime niisama mööda vanalinna.  Samuti oli vaatamisväärsuseks vanalinna suundumisel kahe torniga Holsteni värav, mis ühtlasi linna sümboliks. Lisaks vanalinna vaadete nautimisele sattusime väljakul üritusele, kus esines kohalik puhkpilli orkester ja külastasime Lübecki martsipani poodi Niederegger. Lübeck on kuulus oma martsipani tootmise poolest ja Lübecki martsipani kvaliteedinõuded on seatud kõrgemale kui tavalisele martsipanile st et toode kvalifitseeruks Lübecki martsipaniks, ei tohi toode sisaldada rohkem kui 30% suhkrut, Lübeck Fine Martsipan aga kuni 10%. Turiste oli sellel päeval ilusa ilma tõttu palju, kuid rahulik rahvavool ei häirinud sugugi.

Pühapäeval liikusime tagasi koju. Hamburgi lennujaam oli umbne ja lendki hilines veidi. Olenemata lennu maandumisel kogetud ebamugavustundest jõudsime kenasti Riiga. Saime oma pagasi kiirelt kätte ja suundusime lennujaama ees ootavale bussile. Bussisõit oli sujuv ja Lõunakeskuse ringil tõdesime, nagu polekski ära olnudki. Ainus erinevus oli see, et suur puude õitsemise aeg, mis Saksamaal hakkab lõppema, saab siin kohe-kohe alguse. Saame sel aastal kevadet kaks korda tunda.